Waar gaat Startup Valuation over?

Zoals elke branche hebben internetbedrijven unieke waarderingsstatistieken voor startups die analisten The Analyst Trifecta® Guide De ultieme gids over hoe je een financiële analist van wereldklasse kunt zijn. Wilt u een financiële analist van wereldklasse worden? Wilt u toonaangevende best practices volgen en u onderscheiden van de rest? Ons proces, genaamd The Analyst Trifecta®, bestaat uit analyse, presentatie en soft skills om bedrijven te waarderen. In deze gids behandelen we de belangrijkste waarderingsmaatstaven voor e-commerce Waarderingsmethoden Bij het waarderen van een bedrijf als continuïteit worden er drie belangrijke waarderingsmethoden gebruikt: DCF-analyse, vergelijkbare bedrijven en eerdere transacties. Deze waarderingsmethoden worden gebruikt bij investeringsbankieren, aandelenonderzoek, private equity, bedrijfsontwikkeling, fusies en overnames,leveraged buyouts en financiën die u moet kennen.

dashboard waarderingsstatistieken voor opstarten

Download deze sjabloon voor een financieel model voor opstarten van Finance Marketplace.

Voor meer informatie over hoe u een financieel model bouwt om een ​​e-commercebedrijf te waarderen, kunt u onze cursus financiële e-commerce modellering raadplegen. In deze cursus bouwen we vanuit het niets een model voor een internetbedrijf, inclusief alle formules, functies en outputs.

Waar kunnen deze statistieken voor worden gebruikt?

  • Om een ​​e-commercebedrijf te waarderen
  • Om een ​​internetbedrijf te waarderen
  • Om een ​​Software as a Service (SaaS) -bedrijf te waarderen
  • Om een ​​website te waarderen

Wat zijn de belangrijkste waarderingsstatistieken voor e-commerce voor internetbedrijven?

Beginnend aan de bovenkant van de verkooptrechter en verder naar beneden, hieronder zullen we elk van de belangrijkste waarderingsstatistieken voor startups in detail beschrijven.

# 1 maandelijkse unieke bezoekers

Formule: som van alle bezoeken van alle kanalen op een website gedurende een maand

Maandelijkse unieke bezoekers is waar het allemaal begint met internetbedrijven. Zo meten bedrijven hun bereik, op het breedste niveau. Het hebben van een groot aantal unieke maandelijkse bezoekers betekent niet noodzakelijk dat een site veel geld verdient, maar het is een duidelijke indicatie van hoe groot hun publiek is en hoeveel ze mogelijk zouden kunnen verdienen.

Om u te helpen uw gevoel voor schaal te kalibreren, volgen hier enkele schattingen van maandelijkse bezoeken aan een paar websites, gebaseerd op gegevens van SimilarWeb (2017).

  • Amazon - 2.400 miljoen bezoekers per maand
  • Flipkart - 108 miljoen bezoekers per maand
  • Blue Nile - 1,8 miljoen bezoekers per maand

# 2 Klantconversieratio

Formule: aantal aanmeldingen per maand / maandelijks unieke bezoekers per maand

Zodra bezoekers op uw website zijn, is de volgende taak om ze om te zetten in klanten. Dit betekent niet noodzakelijk dat ze betalen voor uw product of dienst (bijv. Facebook), maar het betekent dat ze actie ondernemen om lid te worden of zich ergens voor aanmelden door persoonlijke informatie te verstrekken.

Verschillende bedrijven meten conversie op verschillende manieren. Voor sommigen kan het een bestelling plaatsen, voor anderen kan het betekenen dat u zich aanmeldt voor een nieuwsbrief of gewoon op een link klikt.

Het klantconversieratio wordt uitgedrukt als een percentage, dwz 3,2%

Voor meer informatie over internetwaardering, bekijk onze cursus financiële internetmodellering.

# 3 Bouncepercentage

Formule: aantal bezoekers dat op de terugknop heeft geklikt of hun browser heeft gesloten / aantal sitebezoekers

Een andere belangrijke waarderingsmaatstaf voor e-commerce. Het bouncepercentage meet het percentage bezoekers van de website dat de website verlaat zonder verdere actie te ondernemen. Ze gaan bijvoorbeeld naar uw startpagina en drukken vervolgens op de "terug" -knop of sluiten de browser zonder enige actie op uw site te ondernemen.

Een gemiddeld bouncepercentage kan bijvoorbeeld variëren van 20% (laag) tot 80% (hoog).

# 4 Gemiddelde bestelwaarde (AOV)

Formule: totale omzet van bestellingen / aantal geplaatste bestellingen in een periode

Zodra klanten op een site bestellingen plaatsen voor producten of diensten, is het belangrijk om de gemiddelde bestelwaarde (AOV) te meten. Deze waarderingsstatistiek voor e-commerce is gelijk aan de totale omzet gedeeld door het totale aantal betaalde bestellingen (het is gebruikelijk om gratis producten / services uit te sluiten van het aantal bestellingen)

Een website heeft bijvoorbeeld $ 10 miljoen aan inkomsten en 50.000 bestellingen in 2017. De gemiddelde orderwaarde is gelijk aan $ 200.

In onze e-commerce waarderingscursus splitsen we AOV uit in een Excel-model.

# 5 maandelijkse actieve gebruikers (MAU)

Formule: som van alle gebruikers die in een maand op de website zijn ingelogd

Maandelijkse actieve gebruikers (MAU) is een statistiek die het aantal gebruikers meet dat in een maand actief was op de website of de software. Actief zijn betekent dat ze zich ofwel hebben aangemeld bij hun account of op de een of andere manier betrokken zijn geweest bij de site / software. Deze statistiek is een maatstaf voor betrokkenheid en een bedrijf met een groot aantal gebruikers dat nooit inlogt op hun accounts, heeft een laag MAU-nummer. Deze statistiek is belangrijk voor een breed scala aan internet-, SaaS- en websitebedrijven.

# 6 Gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU)

Formule: omzet / aantal actieve gebruikers in een periode

Bij de gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU) wordt rekening gehouden met niet-betalende klanten. Om de ARPU te berekenen, de totale omzet in de maand, gedeeld door het aantal maandelijkse actieve gebruikers (MAU).

De gemiddelde opbrengst per gebruiker is met name geschikt voor SaaS-bedrijven of internetbedrijven.

# 7 Maandelijkse terugkerende inkomsten (MRR)

Formule: som van alle inkomsten die automatisch maandelijks worden verlengd

Maandelijkse terugkerende omzet (MRR) is gelijk aan de waarde van de maandelijkse omzet die terugkeert, wat betekent dat de gebruikers een abonnement of plan hebben, zodat hun inkomsten doorgaan totdat ze hun lidmaatschap opzeggen. Dit is een veelgebruikte maatstaf die wordt gebruikt bij de waardering van e-commerce voor abonnementsbedrijven zoals Netflix.

# 8 Omzetrendement

Formule: maandelijkse inkomsten x 12

Dit is belangrijk voor een snelgroeiende startwaardering. Voor een startende onderneming is het omzetpercentage gelijk aan de omzet van de afgelopen maand vermenigvuldigd met 12. Voor een snelgroeiend bedrijf kan het zinvoller zijn om over het omzetpercentage te praten, omdat het simpelweg optellen van de historische omzet van de afgelopen 12 maanden zou resulteren in een cijfer dat veel lager is dan de meest recente maand, vermenigvuldigd met 12.

# 9 Contributiemarge per bestelling / klant

Formule: (omzet - directe variabele kosten) / aantal bestellingen

Bijdragende marge Bijdrage marge Bijdragende marge is de verkoopopbrengst van een bedrijf verminderd met de variabele kosten. De resulterende contributiemarge kan worden gebruikt om de vaste kosten (zoals huur) te dekken, en zodra deze zijn gedekt, wordt een eventueel overschot als inkomen beschouwd. (CM) is een zeer belangrijk onderdeel van eenheidseconomie in e-commercebedrijven. Deze statistiek wordt berekend door de opbrengst per bestelling te nemen en eventuele variabele kosten per bestelling af te trekken.

Een bedrijf heeft bijvoorbeeld $ 25 miljoen aan inkomsten, kosten van verkochte goederen. Boekhouding Onze boekhoudhandleidingen en bronnen zijn zelfstudiegidsen om in uw eigen tempo boekhouding en financiën te leren. Blader door honderden gidsen en bronnen. $ 12 miljoen en kosten voor verzending / uitvoering van $ 8 miljoen. In die periode ontving het bedrijf 1 miljoen bestellingen.

De contributiemarge Contributiemarge Contributiemarge is de verkoopopbrengst van een bedrijf verminderd met de variabele kosten. De resulterende contributiemarge kan worden gebruikt om de vaste kosten (zoals huur) te dekken, en zodra deze zijn gedekt, wordt een eventueel overschot als inkomen beschouwd. per bestelling is gelijk aan ($ 25 miljoen - $ 12 miljoen - $ 8 miljoen / 1 miljoen bestellingen

CM = $ 5 per bestelling

Onze cursus voor het waarderen en modelleren van e-commerce leidt u stap voor stap door dit proces.

waarderingsstatistieken voor e-commerce

# 10 Kosten voor klantacquisitie (CAC)

Formule: marketingkosten / aantal nieuwe klanten

Customer Acquisition Cost (CAC) Customer Acquisition Cost (CAC) Klantacquisitiekosten (CAC) zijn de kosten die verband houden met het verwerven van een nieuwe klant. Met andere woorden, CAC verwijst naar de middelen en kosten die worden gemaakt om een ​​extra klant te verwerven. Klantacquisitiekosten zijn een belangrijke zakelijke maatstaf die vaak wordt gebruikt naast de maatstaf voor de klantlevensduur (LTV), een andere een van de belangrijkste e-commercestatistieken. Om het te kunnen berekenen, moeten we weten wat voor soort marketingprogramma's het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Er zijn drie belangrijke soorten marketinguitgaven:

  • CPM - kosten per 1000 vertoningen (M in CPM staat voor het Latijnse symbool 'm', wat duizenden betekent)
  • CPC - kosten per klik
  • CPA - kosten per acquisitie

Een eenvoudig voorbeeld van CAC is als volgt. Een bedrijf geeft $ 10 miljoen uit aan marketing en krijgt 1 miljoen nieuwe klanten. De CAC is daarom $ 10.

Het wordt echter ingewikkelder, omdat een deel van deze marketing mogelijk is gericht op bestaande klanten die gewoon terugkeren naar de site. Het is belangrijk om, indien mogelijk, dat deel van de marketinguitgaven te ontdoen.

# 11 Contributiemarge na marketing (CMAM)

Formule: omzet - directe variabele kosten - marketingkosten) / aantal bestellingen

Contributiemarge na marketing (CMAM) is vergelijkbaar met de eenvoudige CM-statistiek hierboven, maar geeft aan dat marketing is inbegrepen in de variabele kosten. Als iemand verwijst naar "contributiemarge", moet hij misschien verduidelijken of dat marketinguitgaven omvat of niet. Met CMAM is het duidelijk dat er rekening wordt gehouden met marketinguitgaven.

# 12 Churn-snelheid

Formule: aantal verloren klanten / totale klanten

Het Churn-percentage is het percentage klanten dat het bedrijf verlaat (geen klanten meer zijn) in een bepaalde tijdsperiode (doorgaans jaarlijks). Zo had een bedrijf vorig jaar 20.000 klanten, voegt het in het jaar 2.000 nieuwe klanten toe en heeft het eind dit jaar 17.000 klanten.

Het Churn-percentage zou gelijk zijn aan (20.000 - 17.000 + 2.000) / 20.000

Churn rate = 25%

Dit is een van de kernpunten die aan bod komen in onze cursus e-commerce waardering.

# 13 Burn Rate (en Runway)

Formule: gemiddeld bedrag aan geld dat per maand verloren gaat

Cash Burn Rate Burn Rate Burn Rate verwijst naar de snelheid waarmee een bedrijf zijn cashpool opgebruikt in een verliesgenererend scenario. Bedrijven waarvoor het verbrandingspercentage een gemeenschappelijke maatstaf is, is de waarde van het geld dat een startup per maand verliest. De cash burn rate kan worden gebruikt om de start- en landingsbaan van het bedrijf te bepalen. Dit is het totale cash saldo gedeeld door de maandelijkse cash burn rate. Dit cijfer vertelt investeerders en management hoeveel maanden het bedrijf nog kan overleven bij het huidige verbrandingspercentage.

Bekijk onze cursus financiële opstartmodellering voor meer informatie over waarderingsstatistieken voor startups.

opstartwaarderingsstatistieken - brandsnelheid

# 14 Lifetime Value (LTV)

Formule: CMAM / Churn-snelheid

De Lifetime Value (LTV) van een klant is de gemiddelde totale waarde die een bedrijf kan verwachten te verdienen. Dit is een van de meest subjectieve e-commercestatistieken, aangezien er veel verschillende manieren zijn om over 'waarde' na te denken. Dit is een belangrijke waarderingsmaatstaf voor e-commerce.

Een van de meest nauwkeurige manieren om over waarde na te denken, is Contribution Margin After Marketing (CMAM) per klant, per jaar. Pas op voor elke LTV-berekening waarbij de omzet wordt gebruikt als maatstaf voor de waarde (zijn er geen variabele kosten in dit bedrijf?).

Als we eenmaal waarde hebben gedefinieerd, moeten we weten hoe lang deze klant actief blijft, voordat ze zijn gekarnd. Om hiermee rekening te houden, nemen we de waarneembare Churn Rate in de tijd voor het bedrijf.

De gedetailleerde LTV-formule is:

LTV = CMAM (jaarlijks) / verlooppercentage

Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een gemiddelde CMAM van $ 30 en een churn-percentage van 25%.

LTV = $ 30 / 0,25

LTV = $ 120

We ontleden LTV meer in detail in onze cursus financiële opstartmodellering.

# 15 LTV / CAC-verhouding

Formule: (CMAM / Churn-percentage) / (Marketingkosten / aantal nieuwe klanten)

Zodra we de LTV en CAC kennen (zie voorbeelden van beide hierboven), is het handig om naar de LTV / CAC-ratio te kijken CAC LTV-ratio De LTV / CAC-ratio vergelijkt de gemiddelde kosten van het verwerven van een klant met de gemiddelde levenslange waarde van een klant. De verhouding wordt gebruikt in eCommerce en SaaS tussen de twee, zodat een vergelijking kan worden gemaakt tussen verschillende bedrijven en trends in de tijd kunnen worden geanalyseerd.

Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een klantacquisitiekost van $ 10 en de levenslange waarde van elke nieuwe klant is $ 40, dan is de LTV / CAC-ratio 4x.

Hoe hoger de verhouding, hoe beter (al het andere is gelijk).

internetwaarderingsstatistieken LTV

Zie onze cursus over waarderingsstatistieken voor e-commerce voor meer informatie.

# 16 terugverdientijd (aantal bestellingen of tijd)

Formule: CAC / CMAM

Voor veel e-commercebedrijven is de eerste bestelling die een klant plaatst niet winstgevend voor het bedrijf, en het kan meerdere bestellingen vergen om de kosten van het verwerven ervan terug te betalen. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een contributiemarge vóór marketing van $ 10 per bestelling en het kost $ 20 om een ​​nieuwe klant te werven. In dit geval zijn er 2 bestellingen nodig om de acquisitiekosten van de klant terug te betalen.

Opgemerkt moet worden dat een belangrijke veronderstelling is dat er geen geld wordt uitgegeven om in de toekomst dezelfde klant terug te krijgen. Dit kan een uitdagende veronderstelling zijn, omdat terugkerende klanten op betaalde advertenties kunnen klikken wanneer ze terugkomen om toekomstige bestellingen te plaatsen.

We behandelen de nuances van terugverdientijd De terugverdientijd geeft aan hoe lang het duurt voordat een bedrijf een investering terugverdient. in meer detail in onze cursus waarderingsstatistieken voor startups en financiële modellering.

# 17 Virale coëfficiënt

Formule: aantal bestaande klanten x aantal verzonden uitnodigingen per gebruiker x conversieratio / aantal bestaande klanten

De virale coëfficiënt vertegenwoordigt de mate van exponentiële groei die een bedrijf ervaart door te kijken naar het aantal uitnodigingen of verwijzingen dat per gebruiker is verzonden, de conversieratio van die uitnodigingen en het totale aantal huidige gebruikers.

Een bedrijf stelt bijvoorbeeld vast dat elke gebruiker gemiddeld 7 uitnodigingen verstuurt voor nieuwe gebruikers om lid te worden, de conversieratio van die uitnodigingen is gemiddeld 20% en er zijn momenteel 1.000 klanten. De virale coëfficiënt is 1000 x 7 x 0,2 / 1000 = 1,4.

Hoe hoger het nummer, hoe beter, al het andere is gelijk.

Meer internetstatistieken en -bronnen

We hopen dat dit een nuttige gids is geweest voor waarderingsstatistieken voor e-commerce en internet. Om de waarderingen van uw kennisstartup verder uit te breiden, raden we de volgende gratis bronnen ten zeerste aan:

  • Analyse van financiële overzichten Analyse van financiële overzichten Hoe analyse van financiële overzichten uit te voeren. In deze gids leert u een analyse van de financiële overzichten van de resultatenrekening, de balans en het kasstroomoverzicht uit te voeren, inclusief marges, ratio's, groei, liquiditeit, hefboomwerking, rendement en winstgevendheid.
  • Hoe maak je een PitchBook Investment Pitch Deck-sjabloon? Deze gratis pitch-deck-sjabloon is gebaseerd op honderden presentaties van investeerders die ik heb gezien. Download de gratis sjabloon om uw pitchdeck voor investeerders samen te stellen. Dit PPT-sjabloon kan worden gebruikt om uw eigen pitch te maken om kapitaal aan te trekken of om aan investeerders te presenteren om uw verhaal te vertellen.
  • Gids voor financiële modellering Gratis gids voor financiële modellering Deze gids voor financiële modellering behandelt Excel-tips en best practices over aannames, drijfveren, prognoses, het koppelen van de drie verklaringen, DCF-analyse, meer
  • Financiële sjabloonbibliotheek van Finance

Aanbevolen

Is Crackstreams afgesloten?
2022
Is het MC-commandocentrum veilig?
2022
Verlaat Taliesin een cruciale rol?
2022