Wat is de berekening van de levensduur?

Lifetime Value Calculation is het proces waarmee een bedrijf de waarde van een klant voor het bedrijf meet gedurende de volledige levensduur van de klant. Customer Lifetime Value of LTV is een van de statistieken die worden gebruikt om de groei van een bedrijf te meten.

Levenslange waardeberekening

Door de LTV van een bedrijf te vergelijken met de kosten van klantenwerving, kan het de waarde van een klant voor het bedrijf berekenen gedurende de periode dat ze eraan verbonden waren. De LTV helpt een bedrijf zeer waardevolle klanten te winnen en te behouden.

Wat is Customer Lifetime Value (LTV)?

De customer lifetime value (LTV), ook wel bekend als lifetime value, is de totale omzet Verkoopopbrengst Verkoopopbrengst is het inkomen dat een bedrijf ontvangt uit de verkoop van goederen of de levering van diensten. In de boekhouding kunnen de termen "verkoop" en "omzet" hetzelfde betekenen, en worden vaak door elkaar gebruikt. Inkomsten betekenen niet noodzakelijkerwijs ontvangen contanten. een bedrijf verwacht te verdienen gedurende de levensduur van hun relatie met een enkele klant. De berekening van de levenslange waarde van de klant houdt rekening met de acquisitiekosten van de klant, de bedrijfskosten Uitgaven Een uitgave is een soort uitgave die door de winst-en-verliesrekening stroomt en van de omzet wordt afgetrokken om tot een nettowinst te komen. Vanwege het accrual-principe in de boekhouding, worden kosten opgenomen op het moment dat ze worden gemaakt, niet noodzakelijk wanneer ze worden betaald. ,en kosten om de goederen of diensten te produceren die het bedrijf vervaardigt. Veel bedrijven hebben de neiging de LTV-maatstaf over het hoofd te zien, maar de levenslange waarde van klanten is essentieel voor de groei van een bedrijf.

De berekening van de levenslange waarde wordt gegeven als:

Levenslange waarde - formule

LTV - Formule

Hoe de LTV van een bedrijf te berekenen?

  • Gemiddelde aankoopwaarde - Het wordt berekend door de totale omzet van het bedrijf over een bepaalde periode te delen door de totale aankopen die zijn klanten in datzelfde tijdsbestek hebben gedaan.
  • Gemiddelde aankoopfrequentie - Dit wordt berekend door het totale aantal aankopen dat gedurende een bepaalde periode is gedaan door de individuele klanten die die aankopen gedurende die tijd hebben gedaan.
  • Klantwaarde - Deze wordt berekend door de gemiddelde waarde van de aankoop te vermenigvuldigen met het aantal keren dat de aankoop is gedaan.
  • Gemiddelde klantlevensduur - Het is het gemiddelde aantal jaren dat een klant de goederen en diensten van het bedrijf blijft kopen.
  • Levenslange waardeberekening - De LTV wordt berekend door de waarde van de klant voor het bedrijf te vermenigvuldigen met hun gemiddelde levensduur. Het helpt een bedrijf te bepalen hoeveel inkomsten ze van een klant kunnen verwachten gedurende de levensduur van hun relatie met het bedrijf.

Numeriek voorbeeld

De gemiddelde omzet in een kledingwinkel is $ 80 en een klant winkelt gemiddeld vier keer per twee jaar. De levenslange waarde wordt berekend als LTV = $ 80 x 4 x 2 = $ 640 .

Bovendien is de winstmarge in de kledingwinkel 20%, dus de CLV is als volgt: CLV = $ 80 x 4 x 2 x 20% = $ 128 .

Het levenslange waardecijfer kan een bedrijf helpen toekomstige kasstromen in te schatten en het aantal klanten dat ze nodig hebben om winst te maken.

Welke factoren dragen bij tot levenslange waarde?

De levenslange waarde van een bedrijf hangt af van hoe populair het merk is bij klanten. Als een klant bijvoorbeeld geen loyaliteit aan het merk heeft en geen overstapkosten heeft bij het kopen van een product van een concurrerend bedrijf, kan dit een negatieve impact hebben op de levenslange waarde van het bedrijf. Hieronder volgen de factoren die van invloed zijn op de LTV van een bedrijf:

1. Churn rate

Het churn-percentage beschrijft hoe vaak klanten stoppen met winkelen bij een bedrijf waarvan ze ooit loyale klanten waren. Het tarief kan van bedrijf tot bedrijf verschillen en is afhankelijk van het concurrentievoordeel van het bedrijf en hun vermogen om klanten geïnteresseerd te houden in hun producten. Meestal hebben kleine bedrijven en startups de neiging om te kampen met een hoog verloop.

2. Merkentrouw

Het meet hoe loyaal de klanten zijn aan het merk en wie hun goederen en diensten blijven kopen. Het opbouwen van merkloyaliteit kan helpen om klanten te behouden en het verloop te verminderen. Een bedrijf met veel loyale klanten genereert een hoge levenslange waarde.

Hoe de LTV verhogen?

Er zijn veel tactieken die bedrijven kunnen implementeren om de efficiëntie te verhogen en de retentie van klanten te verhogen, waardoor hun LTV wordt verhoogd:

1. Goede communicatie

Open communicatie Communicatie Effectief kunnen communiceren is een van de belangrijkste levensvaardigheden om te leren. Communicatie wordt gedefinieerd als het overdragen van informatie om meer begrip te verkrijgen. Het kan mondeling worden gedaan (via verbale uitwisselingen), via geschreven media (boeken, websites en tijdschriften), visueel (met grafieken, grafieken en kaarten) of non-verbaal tussen het bedrijf en de klant kan een klant helpen zich te verhouden tot de merk beter. Het is belangrijk voor bedrijven om te luisteren naar feedback van hun klanten, omdat dit hen kan helpen verbeteren en groeien. Effectieve communicatie verlaagt ook het verloop.

2. Betrek klanten opnieuw

Een effectieve manier om de LTV te verhogen, is door in contact te komen met klanten die eerder goederen en diensten van het bedrijf hebben gekocht. Het is met name handig voor bedrijven met een lange houdbaarheid en het kan de merkherkenning helpen verbeteren.

3. Verhoog merkentrouw

De levenslange waarde van een bedrijf kan helpen bij toekomstige groeiprognoses en de winstgevendheid verhogen. LTV kan worden verhoogd door strategieën te implementeren om de merkloyaliteit te vergroten.

Gerelateerde metingen

Finance is de officiële aanbieder van de Financial Modelling and Valuation Analyst (FMVA) ™ FMVA®-certificering Sluit je aan bij 350.600+ studenten die werken voor bedrijven als Amazon, JP Morgan en Ferrari-certificeringsprogramma, ontworpen om iedereen om te vormen tot een financiële analist van wereldklasse.

Om uw kennis van financiële analyse te blijven leren en ontwikkelen, raden we de onderstaande aanvullende bronnen ten zeerste aan:

  • Cost of Goods Manufactured (COGM) Cost of Goods Manufactured (COGM) Cost of Goods Manufactured, ook bekend als COGM, is een term die in de managementboekhouding wordt gebruikt en verwijst naar een schema of overzicht dat de totale productiekosten voor een bedrijf tijdens een specifieke periode.
  • Analyse van de winstgevendheid van de klant Analyse van de winstgevendheid van de klant Analyse van de winstgevendheid van de klant is een hulpmiddel van management accounting dat de focus verlegt van de winstgevendheid van de productlijn naar de winstgevendheid van de individuele klant. Customer Profitability Analysis is een methode om te kijken naar de verschillende activiteiten en kosten die worden gemaakt om een ​​bepaalde klant te bedienen. Formule, voorbeelden, gids
  • Soorten klanten Soorten klanten Klanten spelen een belangrijke rol in elk bedrijf. Door de verschillende soorten klanten beter te begrijpen, kunnen bedrijven beter worden uitgerust om zich te ontwikkelen
  • Walmart Marketing Mix Walmart Marketing Mix Walmart is een krachtpatser van een bedrijf en een van de belangrijkste sterke punten is de marketingmix. Om te overleven in de winkelmarkt is meer nodig dan alleen geluk

Aanbevolen

Is Twilight geestelijke goed?
2022
Wat is het Best Buy-retourbeleid voor tv?
2022
Kun je fusiekernen opladen in fo76?
2022